Landmachtdag 2018 Dordrecht

18 januari 2018

Het Ministerie van Defensie organiseert voor de 2e maal in Dordrecht op het Statenplein een Landmachtdag.

Op donderdag 24 mei 2018 zal het Statenplein wederom omgebouwd worden tot een demonstratieplein. Aanwezig zullen daarbij waarschijnlijk zijn de volgende eenheden: 41 Pantsergenie bataljon uit Oirschot, 105 Geniecompagnie Waterbouw uit Hedel, 13 Herstelcompagnie uit Oirschot. Voorts zullen er ook Genie eenheden uit Belgie en Duitsland zijn. Dit in het kader van de internationale samenwerking op defensieterrein. Daarnaast zullen er ook enkele, aan defensie gelieerde, belangenorganisaties aanwezig zijn.

Dit is wat er momenteel door het Ministerie van Defensie bekend is gemaakt. Het definitieve programma volgt later.